Uczciwe pozycjonowanie SEO – jasne warunki współpracy dla firm
Jasne warunki współpracy to zaleta w kontraktach biznesowych. Niestety firmy często szukają sposobów na przechytrzenie klientów i zwiększenie swoich zysków kosztem kontrahentów. Gdzie kończy się zabezpieczanie własnych interesów, a zaczyna przyzwoitość i uczciwość? Czy w umowie agencyjnej dotyczącej pozycjonowania można liczyć na korzystne dla klienta warunki? Odpowiadamy!
Co to jest uczciwe pozycjonowanie?
Z punktu widzenia klienta uczciwe pozycjonowanie to takie, w którym jest on w stanie określić, czego może oczekiwać po współpracy. W domyśle działania SEO powinny zmierzać nie tylko do pozyskania ruchu na stronie, ale także klientów dla przedsiębiorcy. Podstawowe zasady, które powinny przyświecać agencji, która promuje się jako „uczciwa”, zaprezentowano na stronie Exelmedia.pl. Obejmują one:
- bezpieczeństwo biznesowe,
- bezpieczeństwo prawne,
- bezpieczeństwo działań,
- transparentność działań,
- bezpośredni kontakt ze specjalistą,
- elastyczność współpracy,
- obsługa projektu przez doświadczonych specjalistów.
Zasady te nie są zbyt szczegółowe, ale i tak można w nich wyczytać podstawową prawdę. Umowa powinna zabezpieczać interesy obu stron i uwzględniać możliwość wprowadzenia zmian w zakresie działań. Taka współpraca bazuje na zrozumieniu, że biznes to żywy organizm i nie wszystko można przewidzieć w dniu podpisywania umowy.
Transparentność działań w SEO
Jedną z wymienionych zasad uczciwego SEO była transparentność działań. Nie chodzi w niej o to, aby klient otrzymywał trudne do zrozumienia raporty, ale żeby na ich podstawie był w stanie określić na co zostały wydane jego pieniądze i jak przebiega realizacja celów. Temat uczciwego pozycjonowania i transparentności bardzo szeroko omówiono na stronie https://www.exelmedia.pl/pozycjonowanie-seo-sklepow-internetowych/.
Podsumowując jednak zawarty tam materiał należy wspomnieć o tym, że jego autorzy rozumieją transparentność jako możliwość podglądu wyników każdego dnia, pełne prawo do utworzonych zasobów, takich jak konta, treści i linki, a także stałą kwotę zobowiązań miesięcznych. Dzięki temu wiesz ile i za co płacisz, a po zakończeniu współpracy nie zostajesz z niczym. Czy taka forma współpracy jest zgodna z Twoimi doświadczeniami związanymi ze współpracą z agencjami SEO?