Home Ze Świata UNESCO: brak dostępu do edukacji w Afganistanie byłby katastrofą pokoleniową

UNESCO: brak dostępu do edukacji w Afganistanie byłby katastrofą pokoleniową

UNESCO: brak dostępu do edukacji w Afganistanie byłby katastrofą pokoleniową

W związku z przejęciem władzy w Afganistanie przez talibów dostęp do edukacji jest w tym kraju zagrożony, w szczególności dla dziewczynek i kobiet – alarmuje w piątek Organizacja Narodów Zjednoczonych do spraw Oświaty, Nauki i Kultury (UNESCO). Przestrzegła, że brak edukacji dzieci w tym kraju może skończyć się katastrofą pokoleniową.

Według nowego raportu UNESCO od czasu obalenia rządów talibów przez Amerykanów w 2001 r. liczba uczniów i studentów w Afganistanie wzrosła dziesięciokrotnie – z 1 mln do 10 mln. Ponadto jest prawie dwukrotnie więcej kobiet umiejących czytać i pisać (wzrost z 17 proc. do 30 proc.), a liczba nauczycieli wzrosła o 58 proc.